Matematyka powszechnie nazywana jest królową nauk, ale czy już w przedszkolu? Uczy myślenia, wyciągania wniosków, wprowadza ład i porządek. Matematyka w przedszkolu to nie tylko umiejętność liczenia czy też rachowania – mało kto o tym pamięta.
To właśnie w wieku przedszkolnym (3–7 lat) przypada szczególny okres w rozwoju dziecka, charakteryzujący się poznawaniem rzeczywistości poprzez doświadczanie, uczenie się „przy okazji”, a także zauważanie zachodzących zmian.
W życiu przedszkolaka jest każdego dnia wiele ciekawych, intrygujących sytuacji, na które reaguje. Dziecko zastanawia się jaką mamy porę roku, kiedy pada śnieg? Jak długo będę w przedszkolu? Ile dzieci jest dzisiaj w przedszkolu? Ile klocków zmieści się w tym pudełku? Ile kosztuje ulubiony lizak? Co oznaczają numerki na domach?
Podczas kilkuletniej edukacji przedszkolnej dzieci mogą przejść przez 11 bloków matematycznych. W przygotowanym szkoleniu dowiecie się, jak wprowadzić pierwsze pięć bloków, które będą stanowić fundament do dalszego, matematycznego rozwoju dzieci. Są to zagadnienia przeznaczone zarówno dla młodszych, jak i starszych przedszkolaków:
- BLOK I Orientacja przestrzenna
- BLOK II Rytmy
- BLOK III Liczenie
- BLOK IV Rachowanie
- BLOK V Klasyfikowanie
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:
- Dowiesz się, dlaczego matematyka jest ważna, szczególnie na etapie edukacji przedszkolnej.
- Poznasz bloki matematyczne oraz ich uzasadnioną kolejność.
- Dowiesz się jak można wykorzystać proste pomoce w edukacji matematycznej, a także jak wykorzystywać codzienne sytuacje.
- Dowiesz się, na co zwracać uwagę podczas organizowania przestrzeni edukacyjnej.
- Poznasz alternatywne sposoby utrwalania materiału.
- Dowiesz się, dlaczego rola rodzica jest tak ważna w edukacji matematycznej.
- Uporządkujesz treści związane z edukacją matematyczną, z którymi zmagasz się jako nauczyciel edukacji przedszkolnej.
- Poznasz propozycje ćwiczeń, które wykorzystasz podczas zajęć dydaktycznych oraz utrwalających.
Matematyka w pierwszym etapie nauki pomaga wyjaśnić pewne zależności, pomóc wyciągnąć wnioski oraz „wytłumaczyć” świat. To ona wprowadza ład i porządek, który jest niezwykle ważny dla obserwującego oraz doświadczającego dziecka. Wspiera intensywny rozwój myślenia, kształtuje odporność emocjonalną oraz przygotowuje do podjęcia kolejnych wyzwań w świecie matematyki – i nie tylko.
Aleksandra Tabaczyńska
Jestem absolwentką edukacji przedszkolnej i terapii dziecka na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyłam diagnozowanie uzdolnień matematycznych dzieci na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pod okiem profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, a także kurs I i II stopnia „Dziecięca matematyka” oraz „Nauczycielska diagnoza uzdolnień matematycznych dzieci. Zasady rozwijania uzdolnień matematycznych”. Od 2015 roku prowadzę Klub Małego Matematyka. Jestem współautorką programu „Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w klasie II” oraz innowacji pedagogicznej „Polubić matematykę” skierowanej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Matematyka to moja pasja, którą mam przyjemność dzielić się z innymi nauczycielami przedszkoli oraz szkół podstawowych.
Zapraszamy do skorzystania z naszego szkolenia. Za pierwszym razem wymagane będzie przechodzenie przez lekcje według zadanej kolejności. Po ukończeniu danej lekcji możesz do niej wrócić w dowolnym momencie, kiedy tylko zechcesz! Gdy już poznasz wszystkie treści i prawidłowo odpowiesz na pytania testowe, będziesz mieć możliwość pobrania zaświadczenia ukończenia szkolenia!
Czy chcesz mieć dostęp do wszystkich szkoleń EduAkcji z zakresu wychowania przedszkolnego na jednej platformie? Skorzystaj z kodu rabatowego platforma20, który obniży cenę regularną aż o 20% za dostęp do ponad 20 szkoleń.
Poznaj wszystkie nasze szkolenia: www.edu-akcja.pl/tematyka/
z kodem platforma20
Zapraszamy do pobrania materiałów dodatkowych do szkolenia:
- PDF: Materiały dodatkowe